Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Cykanie w S54 słychać od strony wydechu najbardziej jak się przychylimy do prawego przedniego koła więc to typowy objaw luzu zaworowego nie przepustnic czy wtrysków tak samo mają m50/m52 jak się rozgrzeje a hydrauliczne popychacze są słabe po wymianie jest cicho.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
ja mam cykanie przy listwie wtryskowej, a zawory sam regulowalem i mam wszystkie na min ustawione.
mysle o czym takim..
http://www.youtube.com/watch?v=KnmHHII_ukA
mysle o czym takim..
http://www.youtube.com/watch?v=KnmHHII_ukA
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Pewnie to wszystko się sumuje 
I zawory i przepustnice i wtryski.
U mnie teraz przepustnice fiksują, może dlatego są teraz najgłośniejsze. Zobaczę jak będzie po ich naprawie.

I zawory i przepustnice i wtryski.
U mnie teraz przepustnice fiksują, może dlatego są teraz najgłośniejsze. Zobaczę jak będzie po ich naprawie.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
A możesz napisać co się dzieje z przepustnicami bo jestem ciekawy co tam się może popsuć.kostek_ja pisze:Pewnie to wszystko się sumuje
I zawory i przepustnice i wtryski.
U mnie teraz przepustnice fiksują, może dlatego są teraz najgłośniejsze. Zobaczę jak będzie po ich naprawie.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Nie tyle z przepustnicami co ich sterowaniem.
Jakiś czas temu wyskoczyła mi kontrolka EML i eMka miała na oko 150KM. Został wymieniony potencjometr i na jakiś czas pomogło. Ostatnio znowu się zapaliła. Problem został zdiagnozowany jako usterka tej części:

Po wymianie nie bardzo dało się ją przyuczyć. Byłem umówiony do lakiernika więc na razie odebrałem samochód i odstawiłem na poprawki lakiernicze. W przyszłym tygodniu dalej będę walczył z przepustnicami.
Jakiś czas temu wyskoczyła mi kontrolka EML i eMka miała na oko 150KM. Został wymieniony potencjometr i na jakiś czas pomogło. Ostatnio znowu się zapaliła. Problem został zdiagnozowany jako usterka tej części:

Po wymianie nie bardzo dało się ją przyuczyć. Byłem umówiony do lakiernika więc na razie odebrałem samochód i odstawiłem na poprawki lakiernicze. W przyszłym tygodniu dalej będę walczył z przepustnicami.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
identyczne cykanie wtyskiwaczy miałem w A4 1,8T
niektórym to przeszkadzało, ale mnie nie
podobnie nie przeszkadza mi w eMce
mi osobiście podoba się ten charakterystyczny dźwięk S54 nie do pomylenia z innym
niektórym to przeszkadzało, ale mnie nie
podobnie nie przeszkadza mi w eMce
mi osobiście podoba się ten charakterystyczny dźwięk S54 nie do pomylenia z innym

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Jeżeli luzy są zbyt duże to powinien pojawić się hałas. Jeśli chodzi o luzy w utrzymujące się w tolerancji to nie powinieneś nic innego odczuć - tzn nie wyczujesz spadku mocy itp.PAKO pisze:czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
Kiedyś robiłem takie badania na czterocylindrowym silniku 16v, robiłem pomiary krzywej mocy na hamowni silnikowej przy luzach:
- w dolnej granicy,
- w środku przedziału,
- w górnej granicy tolerancji.
Moment obrotowy generowany przez ten silnik był wyższy o 2Nm przy ciaśniejszym ustawieniu luzów. Dodatkowo była różnica w EGT rzędu 10 stopni Celcjusza, również na korzyść ciaśniejszych. Pomiary wykonane były w ten sam dzień w odstępie 3 godzin od siebie. Poza tolerancję nie wychodziłem.
Myślę, że u Ciebie może to mieć większe znaczenie, bo masz większe wartości przepływów (i powietrza i spalin). To taka dygresja aby zobrazować problem.
Myślę, że na śląsku jakiś ogarnięty mechanik powinien Ci to zrobić bez problemu. Sam pomiar trwa od 30 do 60 minut, regulacja dłużej. Pamiętaj, że auto musi być zimne, więc jak przyjedziesz to na poczekaniu Ci tego nie zrobi.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
A ty umiesz sprawdzic takowe luzy??Venom pisze:Jeżeli luzy są zbyt duże to powinien pojawić się hałas. Jeśli chodzi o luzy w utrzymujące się w tolerancji to nie powinieneś nic innego odczuć - tzn nie wyczujesz spadku mocy itp.PAKO pisze:czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
Kiedyś robiłem takie badania na czterocylindrowym silniku 16v, robiłem pomiary krzywej mocy na hamowni silnikowej przy luzach:
- w dolnej granicy,
- w środku przedziału,
- w górnej granicy tolerancji.
Moment obrotowy generowany przez ten silnik był wyższy o 2Nm przy ciaśniejszym ustawieniu luzów. Dodatkowo była różnica w EGT rzędu 10 stopni Celcjusza, również na korzyść ciaśniejszych. Pomiary wykonane były w ten sam dzień w odstępie 3 godzin od siebie. Poza tolerancję nie wychodziłem.
Myślę, że u Ciebie może to mieć większe znaczenie, bo masz większe wartości przepływów (i powietrza i spalin). To taka dygresja aby zobrazować problem.
Myślę, że na śląsku jakiś ogarnięty mechanik powinien Ci to zrobić bez problemu. Sam pomiar trwa od 30 do 60 minut, regulacja dłużej. Pamiętaj, że auto musi być zimne, więc jak przyjedziesz to na poczekaniu Ci tego nie zrobi.

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
W S54 nigdy tego nie robiłem, ale generalnie tam wielkiej filozofii nie ma w samym sprawdzeniu. Więc, tak umiem, ale nie podejmuje się z kilku względów. Głownie chodzi o czas i warunki, których aktualnie nie mam.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
CZY ktoś ze śląska lub okolic regulował te luzy ?? jeśli tak to gdzie to robia?